O pompach hydraulicznych

sko. Koparka może również pełnić rolę urządzenia przeładunkowego (wtedy nabiera i przenosi tylko materiał sypki). Są maszynami powszechnie stosowanymi wszędzie tam, gdzie zachodzi właśnie konieczność takich procesów, stąd wykorzys

O pompach hydraulicznych

Maszyny: Co to jest koparka?

Koparka ? maszyna do robót ziemnych, służąca do oddzielania urobku od gruntu i przeniesienia na środki transportowe lub na składowisko. Koparka może również pełnić rolę urządzenia przeładunkowego (wtedy nabiera i przenosi tylko materiał sypki). Są maszynami powszechnie stosowanymi wszędzie tam, gdzie zachodzi właśnie konieczność takich procesów, stąd wykorzystywana jest powszechnie przy pracach ziemnych budowlanych, transportowych lub górniczych.

Zasadniczo podziału koparek dokonuje się na dwie podstawowe grupy w zależności od charakteru pracy:

koparki pracujące w cyklu przerywanym, tzn. pomiędzy kolejnymi etapami pracy naczynia urabiającego występują etapy pomocnicze, takie jak przeniesienie naczynia z urobkiem, jego opróżnienie i powrót do pozycji pracy; stąd, że wyposażone są w jedno naczynie urabiające, nazywane są koparkami jednonaczyniowymi; jest to grupa koparek najpowszechniej znanych i stosowanych
koparki pracujące w cyklu ciągłym, tzn. kolejne etapy pracy naczyń urabiających następują jedno po drugim w sposób ciągły, wyposażone w wiele naczyń urabiających połączonych zamkniętym łańcuchem lub ustawionych na kole czerpakowym; grupa ta określana jest jako koparki wielonaczyniowe

Podział w zależności od osprzętu roboczego:

podsiębierne ? kopie pod siebie, pracuje z poziomu terenu,
przedsiębierne ? współpracuje ze środkiem transportu, pracuje zjeżdżając do wykopu, pracuje z poziomu wykopu
chwytakowe ? (do wykopów jamistych)-opuszcza się łyżka, nabiera i unosi grunt
zbierakowe ? zbierak wleczony po ziemi na linie odspaja grunt, może być stosowany do wszystkich rodzajów wykopów.

Do ciekawych zastosowań koparek należy koparka podwodna przeznaczona do eksploatacji morskich złóż minerałów, tzw. konkrecji. Z innych nietypowych rozwiązań jest koparka linotorowa, którą również zaszeregowuje się do dźwignic linotorowych.

Do drobnych robót ziemnych często wykorzystywane są koparkoładowarki zbudowane na bazie ciągnika.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Koparka


Koparkoładowarka stanowi solidną platformę

Osprzęty robocze

Koparkoładowarka stanowi solidną platformę dla szerokiego zakresu osprzętów takich, jak:

łyżka wieloczynnościowa z zębami lub ostrzem i widłami paletowymi
łyżka dzielona
łyżki podsiębierne z zębami
łyżki do skarpowania
lemiesz do śniegu
widły paletowe
odśnieżarka wirnikowa
zamiatarka
workownica do workowania piasku
młot wyburzeniowy
frezarka do asfaltu
wiertnica hydrauliczna.

Szybkozłącze koparkowe oraz hydrauliczne szybkozłącze ładowarkowe umożliwiają szybką wymianę wyżej wymienionych osprzętów. Konstrukcja wysięgnika osprzętu ładowarkowego umożliwia stabilne utrzymanie ładunku i jednocześnie zapewnia dużą siłę odspajania. Wysięgnik teleskopowy osprzętu koparkowego zapewnia duże wartości głębokości kopania. Z kolei specjalna rama umożliwia boczny przesuw wysięgnika oraz jego obrót o 180°.
Uprawnienia
W Polsce koparkoładowarki mogą być obsługiwane wyłącznie przez osoby, które ukończyły szkolenie i uzyskały pozytywny wynik sprawdzianu przeprowadzonego przez komisję powołaną przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie3.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Koparko%C5%82adowarka


Podwozie gąsienicowe

Budowa spycharki gąsienicowej

Główne podzespoły spycharki gąsienicowej to:

podwozie gąsienicowe,
rama główna,
nadwozie,
układ napędowy,
hydraulika układu napędowego,
osprzęt roboczy,
hydraulika układu roboczego.

Podwozie gąsienicowe

Podwozie składa się z dwóch ram trakcyjnych o konstrukcji skrzynkowej, które wyposażone są w rolki jezdne, rolki podtrzymujące, koła napinające, koła łańcuchowe, łańcuchy gąsienicowe z płytami gąsienicowymi. Ramy trakcyjne osadzone są na czopach wałów mocowanych do tylnej części ramy głównej oraz do wahliwej belki

stabilizatora.
Rama główna

Rama główne jest to jednolita konstrukcja spawana, utworzona przez połączenie ramy przedniej i tylnej. Do ramy przykręcone zamontowane są: chłodnice, silnik, przekładnia hydrokinetyczna (zmiennik momentu), skrzynia biegów, przekładnie boczne i elementy nadwozia.
Nadwozie
W skład nadwozia wchodzą: osłony boczne, dach silnika, błotniki, zbiornik paliwa, skrzynka akumulatorów, zbiornik układu hydraulicznego, kabina z klimatyzacją, pulpity, zewnętrzna osłona ROPS (ang. Roll Over Protection Structure).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Spycharka



© 2019 http://informator.stalowa-wola.pl/